Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2594
Назва: Мала проза М. Хвильового й Б. Пільняка: спроба компаративного аналізу
Інші назви: Flash fiction of M. Khvyliovyi and B. Pilniak: attempt of comparative analysis
Автори: Вечірко, Оксана Леонідівна
Vechirko, Oksana
Ключові слова: художній світ
поетика оповідань М. Хвильового і Б. Пільняка
поліфонічні
монологічні
безсуб’єктні оповідання
автор-герой
the artistic world
poetics of short stories of M. Khvylovyi and B. Pilnyak
polyphonic
monological
non-subjective short stories
author-hero
Дата публікації: 2016
Видавництво: КДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Вечірко О. Л. Мала проза М. Хвильового й Б. Пільняка: спроба компаративного аналізу / Оксана Леонідівна Вечірко // Наукові записки КДПУ. Серія: Філологічні науки / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – Вип. 148. – С. 231-238.
Серія/номер: Філологічні науки;
Короткий огляд (реферат): (uk) М. Хвильовий і Б. Пільняк прийшли в літературу водночас: на початку 20-х років ХХ століття. Це була пора, коли ще лунали відгомони "срібного століття" в красному письменстві, існував творчий плюралізм, який реалізувався в різних літературно-творчих організаціях, їхніх естетичних маніфестах і програмах. Аналізуючи художню манеру М.Хвильового і Б.Пільняка, критики стверджували, що започаткована вона була М.Коцюбинським, В.Стефаником, А. Бєлим і А. Ремізовим. Розглядаючи стильові особливості творів обох митців, дослідники відзначали продовження традицій орнаментальної прози. Не обійшли увагою і таку рису, як лірична організація тексту й пов'язана з нею особлива форма творів. У статті розглянуто основні типи оповідань М. Хвильового та Б. Пільняка, зокрема монологічне, поліфонічне, безсуб'єктне; проаналізовано організацію мовних особливостей тексту. Дослідження художньої форми оповідань обох митців виявляють багато спільного – фрагментарність, рефренізацію тощо, їхні оповідання нагадують вірші в прозі, що загалом притаманне імпресіонізму, авторське новаторство виявляється у створенні особливих стильових форм.
(en) M. Khvyliovyi and B. Pilniak came to literature at the same time, in the early 20's. It was the time when echoes of "Silver Age" in belles-lettres were still heard, and creative pluralism existed, which was realised in a great number of literary and artistic organizations, aesthetic manifestos and programmes. This was the literary and social situation, characteristic of the Ukrainian and Russian literature, where the creative personalities of both writers were matured. Analyzing the manner of M. Khvyliovyi and B. Pilniak, the literary critics stated that it was pioneered by M. Kotsiubynskyi, V. Stefanyk, A. Bielyi and A. Remizov. Considering the stylistic features of works by both writers, the researchers noted the continuing tradition of ornamental prose. Attention was also paid to such a feature as lyrical organization of the text and the related unusual form of their works. This unusual form was also due to certain social phenomena. The chaotic and spontaneous reality is reflected both in the contents and in the "patchworky structure" of the writers' works. For this reason, the relevance of our study is justified by the need to analyze the innovative form of the stories by M. Khvyliovyi and B. Pilniak. This article reviews the main types of stories by M. Khvyliovyi and B. Pilniak, in particular – monologic, polyphonic, subjectless, and provides analysis of the ways the linguistic features of the text are organised. The study of art forms of both writers' stories reveals much in common – fragmentation, refrainisation etc. Sometimes the stories by M. Khvyliovyi and B. Pilniak resemble the prose poems, which are generally characteristic of Impressionism; the authors' innovation is manifested in creation of very special stylistic forms. A special place in the structure of the narrative belongs to the verbal organisation of text, which is based on the phonetic principle, where the sound sometimes performs a characterising function, in this case being used instead of lengthy descriptions. Thus, our study showed that both writers easily experimented with the forms, creating the 'ornamental prose', and this manner turned out to be much more productive throughout their artistic careers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2594
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.