Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2554
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЖукова, Олександра Миколаївна-
dc.contributor.authorЖукова, Александра Николаевна-
dc.contributor.authorZhukova, Olexandra Mykolayivna-
dc.date.accessioned2017-06-19T10:18:22Z-
dc.date.available2017-06-19T10:18:22Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationZhukova O. M. The analysis of foreign language teaching methods / Olexandra Mykolayivna Zhukova // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 156. – С. 125-128.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2554-
dc.description.abstract(uk) Стаття присвячена методам викладання іноземної мови. Ми розповідаємо майже про всі відомі методи викладання (наприклад, англійської мови). Ми виокремлюємо методи, які, на нашу думку, є найбільш корисними для українських учнів та студентів. Стаття стане у нагоді учителям та викладачам ВНЗ.uk_UA
dc.description.abstract(ru) Статья посвящена методам преподавания иностранного языка. Мы рассказываем почти про все известные методы преподавания (к примеру, английского языка). Мы выделяем методы, которые, по нашему мнению, являются наиболее полезными для украинских учеников и студентов. Статья обращена к учителям и преподавателям ВУЗ.uk_UA
dc.description.abstract(en) In our article we analyse the methods of teaching language as the second one. The shortcharacteristics of some methods: The Grammar- Translation Approach was historically used in teaching Greek and Latin. Later it was generalized to teaching modern languages. The Direct Approach was developed initially as a reaction to the Grammar- Translation Approach in an attempt to integrate more use of the target language in instruction. The Communicative Approach. Pupils ask questions, dialogues and interviews are used. Pupils study and play at the same time. We also overviewed such approaches as: Reading Approach, The Audiolingual Method, Community Language Learning, The Silent Way, Functional - Notional Approach and Total Physical Response. We made the conclusion that in Ukraine such method as Communicative is the most Appropriate. Or several methods can be combined while teaching foreign language. Communication gives the possibilities to travel abroad, to study or to work. The information from this article is useful for teachers and professors. We analysed several methods and approaches and now can advise such method as: Communicative Approach for Ukrainian teachers, professors and instructors or combine different methods. Communicative Approach is used to teach not only to write or to speak, but both writing and speaking. If instructors have already used these methods, this advice will be useful for those teachers and professors who has not used such methods in their practice. In our future works we are going to present communicative exercises, which will help pupils and students to study language. Such themes will be presented as «Article», «Present Simple», «Present Continuous» and so on.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherЦДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectметоди викладанняuk_UA
dc.subjectпідходи до викладанняuk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectучніuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectкомунікативний підхідuk_UA
dc.subjectаналізuk_UA
dc.subjectчитанняuk_UA
dc.subjectаудіолінгвальний підхідuk_UA
dc.subjectметоды преподаванияuk_UA
dc.subjectподходы к преподаваниюuk_UA
dc.subjectиностранный языкuk_UA
dc.subjectученикиuk_UA
dc.subjectстудентыuk_UA
dc.subjectкоммуникативный подходuk_UA
dc.subjectанализuk_UA
dc.subjectчтениеuk_UA
dc.subjectаудиолингвальный подходuk_UA
dc.subjectteaching methodsuk_UA
dc.subjectapproaches to teachinguk_UA
dc.subjectforeign languageuk_UA
dc.subjectpupilsuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectcommunicative approachuk_UA
dc.subjectanalysisuk_UA
dc.subjectreadinguk_UA
dc.subjectaudouinii approachuk_UA
dc.titleThe analysis of foreign language teaching methodsuk_UA
dc.title.alternativeАнализ методов преподавания иностранного языкаuk_UA
dc.title.alternativeАналіз методів викладання іноземної мовиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
The analysis of foreign language teaching methods.pdf712,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.