Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2327
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧерньонков, Ярослав Олександрович-
dc.contributor.authorЧернёнков, Ярослав Александрович-
dc.contributor.authorChernionkov, Yaroslav Oleksandrovych-
dc.contributor.authorРожкова, Наталія Григорівна-
dc.contributor.authorРожкова, Наталья Григорьевна-
dc.contributor.authorRozhkova, Natalia Hrygorivna-
dc.date.accessioned2017-04-25T08:30:04Z-
dc.date.available2017-04-25T08:30:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationChernionkov Y. O. Innovative aspects of studying english at the art faculty / Yaroslav Oleksandrovych Chernionkov, Natalia Hrygorivna Rozhkova // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 152. – С. 132-137.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2327-
dc.description.abstract(uk) Авторами досліджено та проаналізовано поняття «самостійна робота», «інноваційні методи», «комунікативна компетентність» та «індивідуальна робота». Самостійна робота студентів представляє собою складне педагогічне явище, особливу форму навчальної діяльності, яка покликана допомогти студентам набути комплекс знань і навичок.uk_UA
dc.description.abstract(ru) Авторами исследованы и проанализированы понятия «самостоятельная работа», «инновационные методы», «коммуникативная компетентность» и «индивидуальная работа». Самостоятельная работа студентов представляет сложное педагогическое образование, особая форма учебной деятельности, которая призвана помочь студентам приобрести комплекс знаний и навыков.uk_UA
dc.description.abstract(en) This study was being conducted during February-May of 2016 with the aim of defining, testing, and implementation of some innovative methods of teaching English at the faculty of arts of the Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University. The authors investigated and analyzed the concept of «independent work», «innovative methods», «communicative competence» and «individual work». Students’ independent work is a complex pedagogical phenomenon, a special form of training activities aimed to help students acquire a set of knowledge and skills. The latest computer-based education technologies enable teachers to organize independent work of each student. Students were offered exercises of reflexive-communicative nature, on the basis of various innovative-communication technologies (learning to learn, BYOD, Bricolage, project method, method of statements stimulation, newspaper/magazine article annotation). Learning to learn is a method of achieving educational outcomes and personal dynamics by the student (communicative approach). BYOD is a pedagogical principle according to which students use any gadget (smartphone, laptop, tablet), already available to them, during fulfilling their task. Bricolage is a term, used in fine arts, which means creation of a subject or object from scrap materials, as well as the subject or object itself. The primary use of the project method in teaching foreign languages is the ability of communicative competence mastering by students. The method of statements stimulation is characterized by the fact that students form content and logic of their statements using clichés with words (always, and, sometimes, but, on the one hand, on the contrary, etc.) on the basis of a spoken text. Newspaper/magazine article annotation contributes to motivation of studying the English language and is an effective means of formation of foreign cultural competence. The results of educational research indicate progressive qualitative tendency of using the investigated innovative methods of teaching English and demonstrates the effectiveness of the establishment and implementation of experimental studies by the authors.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectінноваційні технологіїuk_UA
dc.subjectанглійська моваuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищеuk_UA
dc.subjectсамостійна робота студентівuk_UA
dc.subjectдослідно-експериментальна роботаuk_UA
dc.subjectрезультати експериментаuk_UA
dc.subjectтестуванняuk_UA
dc.subjectметоди навчанняuk_UA
dc.subjectсистема Moodleuk_UA
dc.subjectадаптація інноваційно-комунікативних завданьuk_UA
dc.subjectинновационные технологииuk_UA
dc.subjectанглийский языкuk_UA
dc.subjectобразовательная средаuk_UA
dc.subjectсамостоятельная работа студентовuk_UA
dc.subjectопытно-экспериментальная работаuk_UA
dc.subjectрезультаты экспериментаuk_UA
dc.subjectтестированиеuk_UA
dc.subjectметоды обученияuk_UA
dc.subjectсистема Moodleuk_UA
dc.subjectадаптация инновационно-коммуникативных задачuk_UA
dc.subjectinnovative technologiesuk_UA
dc.subjectthe English languageuk_UA
dc.subjecteducational environmentuk_UA
dc.subjectindependent work of studentsuk_UA
dc.subjectthe results of the experimentuk_UA
dc.subjectexperimental workuk_UA
dc.subjecttesting of teaching methodsuk_UA
dc.subjectMOODLEuk_UA
dc.subjectcommunicative character of methodsuk_UA
dc.subjectadaptation of innovative-communicative tasksuk_UA
dc.titleInnovative aspects of studying english at the art facultyuk_UA
dc.title.alternativeІнноваційні аспекти вивчення англійської мови на мистецькому факультетіuk_UA
dc.title.alternativeИнновационные аспекты изучения английского языка на факультете искусствuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Innovative aspects of studying english at the art faculty.pdf165,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.