Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2223
Назва: Developing the technologies of classroom activities: new technological and psychological challenges
Інші назви: Развитие технологий аудиторной деятельности: новые технологические и психологические трудности
Розвиток технологій аудиторної діяльності: нові технологічні й психологічні труднощі
Автори: Lysenko, Liudmyla Oleksandrivna
Лисенко, Людмила Олександрівна
Лысенко, Людмила Александровна
Ключові слова: персоніфіковане електронне навчальне середовище
інформаційне суспільство
інформаційно-комунікаційні технології
комп’ютерно-орієнтоване навчальне середовище
процес персоніфікації
мовні бар’єри
звукова діаграма
мовні навички
онлайн словники
персонифицированная электронная обучаемая середа
информационное общество
информационно-коммуникационные технологи
компьютерно-ориентированная образовательная середа
процесс персонификации
языковые барьеры
звуковая диаграмма
языковые навыки
онлайн словари
personalized e-learning environment
information society
information communication technologies
computer-oriented learning environment
a personification process
language barriers
sound diagram
language skills
on-line dictionaries
Дата публікації: 2017
Видавництво: КДПУ ім. В. Винниченка
Бібліографічний опис: Lysenko L. O. Developing the technologies of classroom activities: new technological and psychological challenges / Liudmyla Oleksandrivna Lysenko // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 150. – С. 85-88.
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): (uk) Стаття присвячена психологічним аспектам розвитку видів навчальної діяльності. Увага звертається на нові можливості та виклики, з якими стикається викладач та студент у процесі викладання та вивчення іноземної мови. У статті наголошується важливість правильного створення та підтримки діяльності персоніфікованого електронного навчального середовища у процесі вивчення іноземної мови.
(ru) Статья посвящена психологическим аспектам развития видов образовательной деятельности. Внимание акцентируется на новые возможности и вызовы, с которыми встречается преподаватель и студент в процессе преподавания та изучения иностранного языка. В статье отмечается важность правильного создания и поддержки деятельности персонифицированной электронной обучаемой среде в процессе изучения иностранного языка.
(en) The article highlights the psychological management aspects of technology classroom activities. The attention is paid to new opportunities and challenges that teacher and learners come across while teaching and learning a foreign language. The work suggests. The article emphasizes the role of personalized e-learning environment organizing and supporting in the process of learning a foreign language. One of the main distinctive features of today’s education is the problem of developing new technologies of classroom activities. This process is usually accompanied with a series of obstacles that do not leave the teaching and learning process unmarked. Technology classroom activities differ greatly from the traditional ones. The teacher should take into account various methodological, psychological, linguistic and physical aspects that impact the process of learning of foreign language. By using the Internet the teacher will present the students powerful and interesting opportunities for communication, interaction and collaboration. Students should be encouraged to communicate not just with their group mates in the classroom but with those who are physically and geographically apart. Doing this, new ways for practicing language are opening. ICT provide appropriate basis for the development of main language skills – speaking, listening, writing and reading. Supporting the integration tendencies of cognition, the process of education informatisation actualizes the design and development of approaches to the potential use of information technologies in order to develop the personality of a student, his alternative thinking, imagination, attention, abilities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/2223
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Developing the technologies of classroom activities new technological and psychological challenges.pdf99,33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.