Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/1977
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛокарєва, Юлія Валеріанівна-
dc.contributor.authorЛокарева, Юлия Валериановна-
dc.contributor.authorLоkareva, Julia-
dc.date.accessioned2016-11-07T10:03:50Z-
dc.date.available2016-11-07T10:03:50Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛокарєва Ю. В. Формування творчо-проективних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музично-теоретичної підготовки / Юлія Валеріанівна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. - Вип. 147. - С.162-166.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/1977-
dc.description.abstract(uk) У статті розглядаються актуальні проблеми професійного становлення майбутніх учителівмузичного мистецтва, висвітлюється потенціал різних видів музично-педагогічної діяльності, акцентується увага на формуванні творчо-проективних умінь студенів вищих навчальних мистецьких закладів.uk_UA
dc.description.abstract(ru) В статье рассматриваются актуальные проблемы профессионального становления будущих учителей музыкального искусства, освещается потенциал разнообразных видов музыкально-педагогической деятельности, акцентируется внимание на формировании творческо-проективных умений студентов высших учебных заведений искусств.uk_UA
dc.description.abstract(en) The article considers the problems of professional formation of future teachers of musical art, highlights the potential of different kinds of musical-pedagogical activity, focuses on the formation of creative and projective skills of students of higher educational art institutions. An important stage of professional formation of students is based on content line «design of the acquired knowledge in future professional activity», so attention was directed on the implementation experience of pedagogical skills of students in the form of musical pedagogical activity of future teachers of musical art, which intensified all the components of professional development. The main goal provided a creative approach to music teaching students. During the classes the students solved a number of moldable tasks, an important addition to what was involved in various forms of public lectures and educational activities at the faculty of arts, schools of aesthetic education inschool. This intensified professional development of future teachers, which was manifested in the interest of musical-pedagogical activity, professional growth and creative motivation, the desire to develop creativity, the enrichment of musicological thesaurus, as well as developing skills in pedagogical projection and self evaluation.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКДПУ ім. В. Винниченкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;-
dc.subjectпрофесійне становленняuk_UA
dc.subjectмайбутній учитель музичного мистецтваuk_UA
dc.subjectтворчо-проективні умінняuk_UA
dc.subjectпрофессиональное становлениеuk_UA
dc.subjectбудущий учитель музыкального искусстваuk_UA
dc.subjectтворчески-проективные уменияuk_UA
dc.subjectprofessional becoming of future teacher of musical artuk_UA
dc.subjectcreative projective skillsuk_UA
dc.titleФормування творчо-проективних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музично-теоретичної підготовкиuk_UA
dc.title.alternativeИскусства в процессе музыкально-теоретической подготовкиuk_UA
dc.title.alternativeThe formation of creative and projective skills of future teachers of musical art in the process of musical-theoretical traininguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання каф-ри мистецької освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.