Communicative approach to teaching pronunication

No Thumbnail Available
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавець Лисенко В. Ф.
Abstract
(uk) У статті систематизовано сутнісні характеристики комунікативного підходу в навчанні вимови й представлено етапи формування навичок коректної літературної вимови згідно цієї концепції. Запропоновано план заняття з практичної фонетики англійської мови відповідно до принципів комунікативного підходу.
(en) The core features of the communicative approach to teaching pronunciation are systematized in this paper. Five stages of a pronunciation lesson with a communicative framework are presented. A pronunciation lesson in accordance with communicative language teaching principles is introduced in this article.
(ru) В статье систематизированы основные характеристики коммуникативного подхода в преподавании произношения и представлены этапы формирования навыков корректного литературного произношения согласно этой концепции. Предложен план занятия по практической фонетике английского языка в соответствии с принципами коммуникативного обучения.
Description
Keywords
комунікативний підхід, навчання вимови, етапи формування вимовних навичок, принципи комунікативного навчання, communicative language teaching, pronunciation syllabus, communicative framework, teaching method, коммуникативный подход, обучение произношению, этапы формирования, произносительных навыков, принципы коммуникативного обучения
Citation
Danylchenko S. Сommunicative approach to teaching pronunication / Stanislava Danylchenko // Наукові записки КДПУ. Серія: Філологічні науки / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кіровоград : Видавець Лисенко В. Ф., 2016. – Вип. 144. – С. 322-326.