Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/1067
Title: | Індивідуально-диференційований підхід у процесі формування інструментально-виконавської компетентності майбутнього учителя музичного мистецтва |
Authors: | Горбенко, Олена Борисівна |
Keywords: | індивідуалізація диференціація майбутній вчитель музики інструментально-виканавська компетентність диференціація навчання принцип індивідуалізації індивідуальний підхід индивидуализация инструментально-исполнительская компетентность дифференциация обучения принцип индивидуализации дифференцированный подход индивидуальный подход дифференциация individualization performing instrumental competence differentiation studies the principle of individualization a differentiated approach individual approach differentiation |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | КДПУ ім. В. Винниченка |
Citation: | Горбенко О. Б. Індивідуально-диференційований підхід у процесі формування інструментально-виконавської компетентності майбутнього учителя музичного мистецтва / Олена Борисівна Горбенко // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 133. – С. 204-211. |
Series/Report no.: | Педагогічні науки; |
Abstract: | (uk) У статті розкривається зміст і сутність понять індивідуальний та диференціальний підходи. Розглядається проблема використання та впливу принципу індивідуально-диференційованого підходу у процесі формування інструментально-викановської компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. (ru) В статье раскрывается содержание и сущность понятий индивидуальный и дифференцированный подходы. Рассматривается проблема использования и влияния принципа индивидуально-дифференцированного подхода в процессе формирования инструментально-исполнительской компетентности будущих учителем музыкального искусства. (en) Theartic lereveals the content and nature of individual concepts and different approach. The problem of the use and impact of the princile of individual and differentiated approach to the process of instrumental performance competence of future teachers of music. The use of individual and differentiated in the the process of formation of instrumental performing competence of the future teachers of musical art, is one such organization of pedagogical influence, which implies taking into account individual characteristics, diagnosis personal-typological characteristics and abilities of students, introduction of innovative pedagogical technologies, the art of interpretation tasks of varying complexity, providing possibilities of choice of individual learning path for self-realization and self-expression of students in the field of music and performing arts |
URI: | http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/1067 |
Appears in Collections: | Наукові видання каф-ри музичного мистецтва та хореографії |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Індивідуально-диференційований підхід у процесі формування інструментально-виконавської компетентності.pdf | 135,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.