Розвиток духовності особистості в процесі фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва

Abstract
(uk) У статті наголошується, що вчитель образотворчого мистецтва виступає носієм не лише спеціальних знань та умінь, але і носієм духовних цінностей. Духовне збагачення і вдосконалення кожної особистості відбувається протягом всього життя в тому числі і в процесі навчання. Гуманізація освіти та естетичне виховання спрямовано на формування гармонійної цілісної особистості, загальнокультурний її розвиток. Засобами естетичного виховання в мистецтві виступає художній образ. Художній образ є відображенням дійсності яке містить в собі не лише суб’єктивний досвід автора, його розуміння та відношення до об’єктів дійсності, але і відбитки культурно-історичного досвіду, естетичних цінностей, але і відбитки культурно-історичного досвіду, естетичних цінностей соціуму загалом. На їх базі і формується всебічно та гармонійно розвинута особистість із вищими моральними цінностями, естетичними канонами та ідеалами.
(ru) В статье делается акцент на то, что учитель изобразительного искусства выступает носителем не только специальных знаний и умений, но и носителем духовных ценностей. Духовное обогащение и совершенствование каждой личности происходит на протяжении всей жизни в том числе и в процессе обучения. Гуманизация образования и эстетическое воспитание направлены на формирование гармоничной целостной личности и ее общекультурное развитие. Средством эстетического воспитания в искусстве выступает художественный образ. Художественный образ является отражением действительности, которое содержит в себе не только субъективный опыт автора, его понимание и отношение к объектам действительности, но и отпечатки культурно-исторического опыта, эстетических ценностей социума в целом. На их базе и формируется всесторонне и гармонично развитая личность с высокими моральными ценностями, эстетическими канонами и идеалами.
(en) Importance of education in society is determined by the need to raise the national consciousness of the saved and nurturing genuine citizen. Spiritual enrichment and improvement of each individual occurs throughout life including during training. Spirituality determines the direction of all mental, emotional, sensual, strong-willed human qualities and its ability to self yourself as a person. Master of Fine Arts acting carrier not only specialized knowledge and skills, but also a bearer of spiritual values. Humanizing education and aesthetic education aims at forming a harmonious whole person, her general cultural development. Art is an integral part of spiritual culture, a reflection of the artistic representations of the human form of the world of reality. The means of aesthetic education in the art of acting artistic image. Artistic image is a reflection of reality, which contains not only the subjective experience of the author, and understanding related to the objects of reality, but the prints are of cultural and historical experience, the aesthetic values of society as a whole. At their base is formed fully and harmoniously developed personality with higher moral values, aesthetic canons and ideals.
Description
Keywords
духовність, естетичне виховання, художня творчість, художній образ, емоційно-чуттєве начало, народне мистецтво, етнічне мистецтво, духовность, эстетическое воспитание, художественное творчество, художественный образ, эмоционально-чувственное начало, народное искусство, этника, spirituality, aesthetic education, artistic creation, artistic image, emotional and sensual principle, folk art, ethnic art
Citation
Гусєва К. В. Розвиток духовності особистості в процесі фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва / Катерина Василівна Гусєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 133. – С. 264-270.