Інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта

Abstract
(uk) У статті здійснено спробу окреслити інноваційний контекст сучасного процесу підготовки майбутнього педагога-музиканта та визначити організаційно-педагогічні умови його становлення в мистецькому освітньому просторі ВНЗ на засадах взаємообумовленості його особистісного, соціокультурного та професійно-творчого розвитку.
(ru) В статье предпринята попытка очертить инновационный контекст современного процесса подготовки будущего педагога-музыканта и определить организационно-педагогические условия его становления в художественном образовательном пространстве ВУЗа на основе взаимообусловленности его личностного, социокультурного и профессионально-творческого развития.
(en) The article attempts to outline an innovative context the contemporary preparation of future pedagogic-musician and define organizational-pedagogical conditions of them formation in the art education area universities on the basis of interdependence his individual, socio-cultural and professional and creative development The educational segment of the art educational space, as one of its components, which is formed by many interacting subjects, determined by the specificity of the profession of the future music teachers and includes a set of spiritual factors providing the possibility of creative development of the student of this space and create it ourselves as individuals and professionals. Complementing and compensating the possibilities of training activities, the educational component of the artistic educational space of university provides the formation and development of spiritual potential of the future expert by including it in various spheres of the musical-pedagogical activity, artistic and creative development, interpersonal and socio-cultural relations, social practices.
Description
Keywords
професійна підготовка, гуманістична парадигма, мистецький освітній простір, педагог-музикант, особистісно-професійний розвиток, педагогічне сприяння, саморозвиток, творче самовираження, профессиональная подготовка, гуманистическая парадигма, художественное образовательное пространство, художественное образовательное пространство, личностно-профессиональное развитие, педагогическое содействие, саморазвитие, творческое самовыражение, professional training, humanistic paradigm, art educational environment, pedagog-musician, personal-professional development, pedagogical assistance, self-development, creative expression
Citation
Растригіна А. М. Інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта / Алла Миколаївна Растригіна // Наукові записки КДПУ. Серія : Педагогічні науки / ред. В. В. Радул [та ін.]. Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 133. – С. 57-64.